duminică, 12 iulie 2009

Invatamantul in Romania

Ei bine incep cu invatamantul ... de stat ... incep cu acest subiect pentru ca o tot vad pe madam ministra cum defileaza pe la televizor facand dreptate si aratand cu degetul catre Universitatea Spiru Haret ( in mod special) ..
Eu sunt o "privilegiata" avand in vedere ca am avut ocazia sa incerc si statul si privatul ... in cazut statului de la gradinita pana la Universitatea din Bucuresti, Facultatea de Chimie si in cazul invatamantului privat la universitatea preferata a Doamnei Ministru ... Dimitrie Cantemir...
In cazul statului am trecut prin mainile multor profesori nebuni, invechiti, razbunatori etc... putini cei care sunt profesori din placerea de a indruma copiii in viata ... in toti anii de scoala am descoperit cu stupoare tot felul de favorisme si a face diferente intr-o clasa doar pentru ca parintii unuia din elevi se prezinta cu diverse atentii la profesori.. este josnic si imoral .. spun asta din experiente proprii ... ajunsa la liceu .. nu am vazut mare diferenta ... a culminat cu examenul de bac .. unde un elev in sala cu mine a luat nota 6 la examenul oral pt ca a stiut versuri din discografia BUG Mafia... in ziua in care am dat examenul scris la matematica a fost canicula .. ceva de genul 40 de grade pe la ora 11... nu se putea respira ... si poate pentru asta seful de comisie ne-a ajutat permitandu-ne sa ne "ajutam" intre noi in sala.. eu am lucrat cu colegul din spate .. am avut aceleasi rezolvari ... el a luat nota 7 eu 5.30.. dar am fost fericita ca l-am luat ... fara sa tin cont ca in anul urmator la admiterea in invatamantul superior se va tine cont de media de la bac... eu am facut 4 ani de chimie intensa , fiind intr-o clasa cu profil de chimie .. asa ca am ajuns la Facultatea de Chimie.. cu media de la bac ..
La inscriere mi-au spus ca in prima sesiune nu am sanse .. pt ca s-au inscris elevi cu media 10 la bac ... veniti din provincie ... unde numai ei stiu cum au luat acea medie... Studenta la chimie ... am fost considerata "proasta" de anumiti profesori de chimie pt ca am intrat cu media de la bac ( nu am fost intrebata ce liceu am facut ..) , am avut ca profesori tot felul de personalitati ... cateva doamne profesoare care abia mai auzeau din cauza varstei inaintate... o doamna care ... sa-mi fie cu iertat ... era singura .. si o influenta aceasta situatie .... in sensul ca vorbea singura pe strada ... un domn profesor care considera ca este normal sa se adreseze fetelor cu termenul "papusa" ... etc etc...
Am avut cursuri in Sos. Panduri ... intr-o cladire care se misca de fiecare data cand o masina mai grea trecea pe sosea... in laboratoare se lucra ca pe vremea bunicii... si substantele erau tot din aceea vreme ... asa ca nu mai ne iesea nimic cum trebuie ...
Oare ce se intampla cu banii colectati din taxa de invatamant, pentru ca si facultatile de stat au locuri cu taxa ... ??
Undeva pe la Iasi ... la Facultatea de Medicina ... sunt alte probleme ... profesorii care cer cam multi bani pentru examene ... ca doar studentii straini isi permit ... (sunt sigura ca nu doar intr-un singur loc se dau bani pt promovarea examenelor..) ..
De ani buni a aparut alternativa numita Facultati private .. macar sti de la inceput ce bani trebuie sa platesti... si asa cum spuneam mai sus.. am trecut si prin facultate privata ..
In cazul Dimitrie Cantemir, nu am prea multe obiectii.. au permis inscrierea mult prea multor studenti, fara sa le puna la dispozitie material didactic ... m-am trezit ca nu am avut cum sa ma prezint la un examen pt ca trebuia sa completez un caiet de teme pe care nu am avut de unde sa il cumpar .. pe langa taxa in euro (destul de maricica), mai trebuie sa iti procuri si carti ... destul de multe... daca esti la FR...
Am ramas placut surprinsa de biblioteca virtuala a celor de la Spiru Haret ... am intrat sa caut cursurile pentru un coleg de munca...
Asa am ajuns sa ma intreb ce caut eu , studenta la Cantemir, cu salariul meu destul de modic ... nu sunt fetita de bani gata .. si trebuie sa lucrez ...
Am fost revoltata sa vad cum se arunca cu pietre in Spiru Haret, acolo unde taxa pe un an nu depaseste 1100 lei si este fixa .. in lei nu in euro .. acolo unde studentului i se pune la dispozitie material didactic (fara taxe suplimentare) ...
Care este problema ca examenele sunt sub forma de grila ?
Madama spune ca nu sunt conditii bune de invatare ... sa-mi spuna care este alternativa ... invatamantul de stat???
Daca este asa grozav invatamantul de stat, atunci de ce nu mai sunt apreciate facultatile din Romania in alte state , asa cum erau apreciate cu 20 de ani in urma??
Din 2000 pana in prezent au schimbat in fiecare an modul in care se trece de la un nivel la altul ... nu exista stabilitate ...
Oare nu ar trebui sa se faca o evaluare psihica celor care intra intr-o sala de clasa sa predea?? ca doar viitorul acelor elevi, studenti depinde de cel de la catedra... de cel care corecteaza ... oare un examen grila nu este mai putin subiectiv?
Stiti cat de putini profesori permit elevului sa gandeasca singur? La orice lucrare trebuie sa scri cuvant cu cuvant din ceea ce iti este predat, iar la literatura trebuie sa inveti doar parerea celor care au alcatuit carti de comentarii.. nu ai voie .. tu ca elev, sa iti spui propria parere...
Intr-o priviinta are si Presedintele asta al nostru dreptate... "scoala scoate tampiti " si asta pentru ca sistemul de invatamant este infect ...
Prea multa democratie, interpretata de fiecare cum ii convine mai mult ... strica..


Niciun comentariu:

 

Designed by Simply Fabulous Blogger Templates